Translate

Rabu, 24 Maret 2010

Dalam hadits Qudsi, Allah swt berfirman, "Aku sebagaimana prasangka hamba-KU kepada-KU, dan AKU bersamanya selama ia mengingat-KU dalam dirinya, maka AKU pun akan mengingatnya di dalam diri-KU. Jika ia menyebut-KU di hadapan manusia, maka AKU pun akan menyebutnya di hadapan makhluk yang lebih baik daripada mereka. Jika ia mendekat kepada-KU satu jengkal, maka AKU akan mendekat kepadanya sejauh satu hasta. Jika ia mendekat kepada-KU satu hasta, maka AKU akan mendekat kepadanya sepanjang satu depa. Jika ia mendekat kepada-KU dengan berjalan, maka AKU akan mendekat kepadanya dengan berlari-lari kecil." (HR. Bukhari dan Muslim), Sedikit kedekatan dan ketundukan yang kita lakukan, selalu dibalas dengan kedekatan yang lebih dekat dan lebih cepat. Allah sungguh Maha Kasih Sayang kepada kita.

2 komentar:

  1. Amin.
    Terima kasih. Notesnya bagus.

    BalasHapus
  2. Betul itu. . .
    Allah slalu sayang kepada qt, namun qt terkadang yg lalai atas kasih sayangNya

    BalasHapus