Translate

Minggu, 21 Februari 2010

Tolong Ingatkan Saya

Tolong ingatkan saya
andai saya Melupakan Tuhan
dalam kelapangan dan kesibukan
dalam kesenangan dan kesusahan

tolong ingatkan saya
jangan jadi anak durhaka
melupakan ayah dan ibu, melukai perasaannya


tolong ingatkan saya
supaya ingat pesan guru
bukan sekedar peringatan
tapi pesan yang berkelanjutan

tolong ingatkan saya
Tuk mendengar dan membaca Alquran
Ketika diradio banyak hiburan
ketika ditv penuh kehingarbingaran

tolong ingatkan saya
di mana islamku sebenarnya
jika aurat dilupakan dan
maksiat ditonjolkan.

tolong ingatkan saya
jadilah sahabat yang baik
yang slalu memberi peringatan
dan senantiasa menerima teguran

tolong ingatkan saya
kalau pekerjaan dan dunia
bukanlah yang utama
tapi akhirat kelak telah menanti disana.


tolong ingatkan saya
hidup ini satu perjalanan
ambilan mutiara dalam perjalanan
smoga di sana menjadi bekal.

tolong ingatkan saya
diri ini milik Yang Kuasa
kepadaNya jiwa diserahkan
segala-galanya Allah lah tumpuan

3 komentar:

  1. hanya Allah lah yang maha penolong atas segala umatNya. .

    BalasHapus
  2. kayak pernah baca...dimane ye bung??

    BalasHapus
  3. di fB-ku sebelum deactivated, hahahaha... kan udah pernah ku-posting di note fb liii, duluuuuu bgt, dan dikau sudah komen jg, xixixixi

    BalasHapus